Do następnej wysyłki towaru pozostało: 05:28:29
CAIRO-soft sp. z o.o.
ul. Lubelska 36
10-408 Olsztyn
0,00 zł
Wszystkie b c d e f g h k l m n p s t u v y ś

BARUM

Continental Barum s.r.o. - największy czeski producent opon pneumatycznych do samochodów osobowych, ciężarowych i innych maszyn, należący obecnie do firmy Continental AG.

BFGOODRICH

Osobą, od której rozpoczęła się historia BFGoodrich Tires był dr Benjamin Franklin Goodrich, przedsiębiorca, samouk i wizjoner, który w 1870 r. stworzył jedną z najlepszych i najbardziej znanych na świecie firm z branży oponiarskiej. Dziedzictwo BFGoodrich wywodzi się z wyzwań i sukcesów, które pozwoliły ułatwić codzienne życie wielu kierowcom na świecie, a także sprawić, że prowadzenie samochodu staje się coraz bezpieczniejsze i przyjemniejsze. Aby osiągnąć ten cel, tysiące pracowników wykorzystuje swą wyobraźnię i pomysłowość przy opracowywaniu nowych, coraz lepszych produktów.

BOSCH

Grupa Bosch jest wiodącym w świecie dostawcą technologii i usług. Zatrudnia około 400 500 pracowników na całym świecie (wg danych na 31.12.2017). Według wstępnych danych, w 2017 roku spółka wygenerowała obrót w wysokości 78 mld euro. Firma prowadzi działalność w czterech sektorach: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods, oraz Energy and Building Technology. Jako wiodące przedsiębiorstwo IoT, Bosch oferuje innowacyjne rozwiązania dla inteligentnych domów (Smart Homes), inteligentnych miast (Smart Cities) oraz zintegrowanej w sieci mobilności i zintegrowanego przemysłu. Wykorzystując swoje doświadczenie w technologii sensorów, oprogramowania i usług, Bosch oferuje swoim klientom zintegrowane rozwiązania z jednego źródła. Strategicznym celem Grupy Bosch jest dostarczanie rozwiązań dla świata zintegrowanego w internecie. Innowacyjne produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia, jednocześnie budząc entuzjazm użytkowników. Bosch tworzy technologię, która jest „bliżej nas”.

BRIDGESTONE

Bridgestone Europe (BSEU) is a key regional subsidiary of Tokyo-based Bridgestone Corporation, the world’s largest manufacturer of tyres and other rubber products. Bridgestone Corporation and its subsidiaries employ over 140.000 people around the world, operate 178 plants in 25 nations and sell products in more than 150 countries. One in five vehicles in the world drives on the company’s tyres. "Serving Society with Superior Quality” has been our mission since Shojiro Ishibashi founded Bridgestone in 1931.

CASTROL

Przedsiębiorstwo zostało założone przez Charlesa Wakefielda w 1899 roku jako CC Wakefield & Company w Londynie. Na początku XX wieku firma rozpoczęła produkcję oleju samochodowego, który zawierał olej rycynowy pod nazwą Castrol. Nazwa pochodziła od angielskiej nazwy oleju rycynowego (castor oil).

W 1960 roku nazwa przedsiębiorstwa została zmieniona na Castrol, natomiast w 1966 roku Castrol zostało zakupione przez szkocki koncern naftowy Burmah Oil. Od 2000 roku Burmah Oil, wraz z Castrolem jest częścią BP.

CONTINENTAL

Firma Continental powstała w Hanowerze w 1871 roku. Obecnie to jeden z największych na świecie dostawców dla branży motoryzacyjnej. W 1898 roku, rozpoczęła się produkcja samochodowych pneumatycznych opon bez bieżnika. W późnych latach dwudziestych XX wieku powstaje Continental Gummi-Werke AG w wyniku przyłączenia głównych firm z niemieckiego przemysłu gumowego. Przejęcie fabryk  Hanover-Limmer and Korbach/Hesse. W 1951 roku rozpoczęto produkcję pasów transmisyjnych. W 1955 Continental jako pierwsza niemiecka firma, rozpoczęła produkcję bezdętkowych opon. Continental staje się także pierwszą firmą produkującą poduszki powietrzne da ciężarówek i autobusów. W 1995 roku utworzono dział Automotive, w celu zintensyfikowania działalności w obszarze systemów dla  branży motoryzacyjnej. Zaprezentowaliśmy kluczową technologię dla napędów hybrydowych w 1997 roku.

C-TECH

CTECH oferuje szereg rozwiązań w zakresie wydobycia ropy i gazu, które zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej niezawodności przy jednoczesnym utrzymaniu kosztów personelu i ryzyka biznesowego na minimalnym poziomie oraz optymalizacji zarządzania zdalnymi obiektami. Są to rozwiązania zmniejszające ryzyko biznesowe w całym cyklu eksploatacji w terenie. CTECH Automation jest specjalistą w zakresie oprzyrządowania, sterowania, systemów elektrycznych i automatyki dla statków morskich, platform wiertniczych i FPSO.


DAYTON

Marka wywodząca się z USA ze stanu Ohio. Jest marka należąca do grupy Bridgestone, i od początku budowała historie tej marki. Opony Dayton to bardzo zawiła historia. Założycielem marki był w 1905 roku John C. Hooven który prowadził firmę produkującą maszyny i zajmującą się udoskonalaniem rolnictwa. Firma poprzez liczne reorganizacje wchodzenie w spółki itp.. stała się marką znaną na rynku amerykańskim i powoli na rynku europejskim. Marka wchodziła w liczne układy korporacyjne z innymi producentami opony jak : Firestone itd.. Obecnie należy do czołowego producenta ogumienia na świecie marki Bridgestone. Opony Dayton maja długoletnią tradycje i historię. Obecnie opony Dayton to opony ciężarowe, opony osobowe, opony terenowe i wiele innych. Firma zatrudnia blisko 2 tys. pracowników. W naszym kraju powstała fabryka Bridgestone w Poznaniu. Opony Dayton produkowane są również we Francji i innych fabrykach. Opony Dayton to opony klasy średniej . W ostatnich lata w Polsce popularność marki zmalała. Firma jednak pnie się ostro do góry. Opony Dayton to opony „Dla mężczyzny, który chce zapomnieć o problemach z oponami” byłe motto firmy w 1908 roku.

DĘBICA

Firma Oponiarska Dębica S.A. to wiodący na polskim rynku producent opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Od 1995 roku inwestorem strategicznym w Spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company, który poprzez Goodyear S.A. z siedzibą w Luksemburgu posiada ok. 81,4% kapitału zakładowego Spółki. Firma Oponiarska Dębica S.A. jest największym w Europie i jednym z największych na świecie zakładów koncernu Goodyear. Spółka produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii.

DUNLOP

Dunlop Tyres – brytyjskie przedsiębiorstwo produkujące opony pod marką Dunlop. Przedsiębiorstwo zapoczątkowało swoją produkcję w 1888 roku. John Boyd Dunlop opatentował wynalezione przez siebie pneumatyczne opony rowerowe. Rok później wyższość nowej formy ogumienia zademonstrował cyklista Willie Hume, który na wyposażonym w nią rowerze wygrał wszystkie wyścigi, w których startował; wieści o jego sukcesach sprawiły, że nowo otwarta fabryka opon marki Dunlop musiała od razu zwiększyć swoją produkcję. Mimo iż patent Dunlopa anulowano już po dwóch latach, gdy wyszło na jaw, że 43 lata wcześniej opatentował ją inny Szkot, Robert William Thomson, w ostatniej dekadzie XIX wieku przedsiębiorstwo otworzyło filie w USA i kontynentalnej Europie oraz fabrykę w Australii. Na początku XX wieku w zakładach Dunlop rozpoczęła się produkcja opon samochodowych. Więzi przedsiębiorstwa ze światem sportu objęły i sporty motorowe – opony Dunlop powiozły wielu kierowców rajdowych po zwycięstwo, miały też swój udział w biciu rekordów prędkości lądowej.

ELF

Elf Aquitaine to francuska marka olejów i innych produktów silnikowych (takich jak płyny hamulcowe) do samochodów osobowych i ciężarowych. Elf to dawna firma naftowa, która połączyła się z TotalFina, tworząc „TotalFinaElf”. Nowa firma zmieniła nazwę na Total w 2003 roku, a obecnie na TotalEnergies w 2021 roku. Od tego czasu Elf pozostaje główną marką TotalEnergies.

Dziedzictwo Elf Aquitaine jest zakorzenione w trzech francuskich firmach naftowych: Régie Autonome des Pétroles (RAP), Société Nationale des Pétroles d'Aquitaine (SNPA) i Bureau de Recherches de Pétroles (BRP). Firmy te zostały utworzone w celu wykorzystania odkrycia złoża gazu w Saint-Marcet w regionie Akwitanii w południowo-zachodniej Francji. W grudniu 1965 r. RAP i BRP połączyły się, tworząc Petroleum Research and Activities Company (ERAP). ERAP miał SNPA, Union Générale des Pétroles (UGP) i Union Industrielle des Pétroles (UIP) jako spółki zależne. Powstała firma osiągnęła integrację pionową, posiadając aktywa we wszystkich fazach biznesu paliwowego, od poszukiwań i produkcji po stację paliw.

FIRESTONE

Marka Firestone powstała w roku 1900, a jej nazwa pochodzi od nazwiska założyciela Harveya S. Firestone’a. Przygoda Firestone’a z przemysłem oponiarskim rozpoczęła się na skutek spotkania z Henry’m Fordem, na którym obaj panowie ustalili, że Firestone będzie dostarczał opony pneumatyczne do samochodów Forda. Po siedmiu latach, w ciągu których Firestone zaciągnął pożyczkę na 4,5 tysiąca dolarów i zaczął produkować opony, były gotowe pierwsze dwa tysiące opon do nowego modelu Forda noszącego nazwę Ford T. Pierwszy sukces Firestone’a był tylko początkiem drogi w budowaniu potęgi Firestone. W roku 1911 firma mogła poszczycić się pierwszym zwycięstwem zaprojektowanych przez siebie antypoślizgowych opon w wyścigu Indianapolis 500. Na skutek dynamicznego rozwoju firmy otwarto nowe fabryki produkcyjne, pierwszą w Kanadzie w 1919 roku, drugą w Wielkiej Brytanii w roku 1928. Do kolejnych innowacji Firmy z Akron należało stworzenie opony niskociśnieniowej oraz innowacja organizacyjna, jaką było otwarcie w 1926 roku w Stanach Zjednoczonych sieci serwisowo - dilerskiej, która była pierwszą tego typu. Po czasach wojennych, w których firma przestawiła swoją działalność na produkcję dla armii, firma otworzyła własne centrum badawcze w Akron, gdzie powstał nowy model opony nazwany liczbą 500 na cześć zwycięstw marki w wyścigach Indianapolis 500. Opony te były przeznaczone do jazdy z dużą prędkością.

FULDA

Niemiecki producent opon z siedzibą w Hanau. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1900 roku przez dwóch biznesmenów Gustava Beckera i Moritza Hasenclevera w miejscowości Fulda. W roku 1906 przedsiębiorstwo rozpoczęło produkcję opon do samochodów, motocykli oraz rowerów. W 1915 roku wyprodukowało pierwszą oponę do ciężarówek, a w 1987 roku do pojazdów z napędem na cztery koła. W 1962 roku marka stała się częścią amerykańskiego koncernu Goodyear. Obecnie Fulda jest jednym z największych producentów opon pneumatycznych w Niemczech.

GOODYEAR

Goodyear Tire and Rubber Company – trzeci pod względem wielkości producent opon i gumy (zaraz po firmie Bridgestone i Michelin). Koncern produkuje opony na potrzeby przemysłu samochodowego, lotniczego, sportów motorowych, ciężkich maszyn przemysłowych. Dodatkowo wykonuje gumowe węże, podeszwy i części do drukarek. Główna siedziba znajduje się w Akron w stanie Ohio. Na rynek samochodowy koncern dostarcza opony pod markami: Goodyear, Dębica, Dunlop, Fulda i Sava. Koncern został założony w 1898 roku przez Franka Seiberlinga, a jego nazwa pochodzi od nazwiska znanego amerykańskiego wynalazcy Charlesa Goodyeara. Nazwa Goodyear znana jest także na świecie ze sławnych sterowców Goodyear. Po drugiej wojnie światowej firma działająca w branży przemysłu lotniczego Goodyear Aircraft Company (zależna od Goodyear Tire and Rubber Company), zmieniła nazwę na Goodyear Aerospace Corporation.

HANKOOK

Od 1941 r., czyli skromnych początków jako pierwszego producenta opon w Korei, firma Hankook rozwinęła się do pozycji siódmej największej firmy na świecie, która wciąż stwarza nowe możliwości i pokonuje wyzwania. W 2011 r. w ramach obchodzenia 70. rocznicy założenia firmy rozpoczęliśmy budowę zakładów produkcyjnych w Chongqing w Chinach oraz Bekasi w Indonezji, co znacznie zwiększyło nasze możliwości rozwoju. Ponadto firma Hankook wyprodukowała oficjalną oponę wyścigów Deutsche Tourenwagen Masters (DTM) w Niemczech – największego wyścigu samochodowego na świecie, a w 2013 r. rozpoczęła prace ziemne w ramach budowy kolejnego centrum badawczego o zaawansowanym technologicznie wyposażeniu.

HENGST

Już od ponad połowy wieku trwają rozmyślania nad tym, czy to przeznaczenie, czy też przypadek, że nazwisko Hengst (z niem. ogier) łączy konie mechaniczne, silniki, filtry oleju i paliwa. A dokładniej od 1958 roku, kiedy to Walter Hengst utworzył w miejscowości Münster przedsiębiorstwo Ing. Walter Hengst KG. W ten sposób zbudował podstawę dla pamiętnego i sukcesywnego rozwoju przedsiębiorstwa, które prowadzi obecnie jego wnuk w trzeciej generacji Jens Röttgering pod nazwą Hengst SE. Przedsiębiorstwo założone w czasie odbudowy i rozkwitu gospodarczego kraju stale dotrzymywało kroku błyskawicznie opracowywanym produktom szybko rozwijającej się branży samochodowej i jej nieustannie wzrastającym wymaganiom stawianym filtrom, które należą do głównego zakresu działalności zarówno wtedy jak i dzisiaj

KLEBER

Korzenie marki Kleber sięgają 1910 roku, kiedy to uruchomiono pierwszy zakład produkujący opony. Początkowo równolegle do opon produkowano także inne wyroby gumowe, na przykład uszczelki i inne części do maszyn. W 1921 roku firma wypuściła na rynek opony Souple Corde, które były modelem z kordem bawełnianym. W 1930 roku fabryka poszerzyła ofertę o opony do samolotów Potez 540. Z kolei rok 1935 to debiut pierwszych opon terenowych wyprodukowanych przez Kleber. Rozwój firmy został zatrzymany przez wybuch drugiej wojny światowej, podczas której zakłady produkcyjne przedsiębiorstwa zostały zbombardowane. W 1945 roku zaraz po zakończeniu wojny spółka swoją siedzibę przeniosła do Paryża i to wtedy marka otrzymała nazwę Kleber-Colombes, co zapoczątkowało nowy etap rozwoju w historii firmy. Kleber był znany z innowacji i ciągłego poszerzania swojej oferty. W 1947 roku na rynek wprowadzono opony przeznaczone specjalnie do jazdy po śniegu. W 1951 roku przedsiębiorstwo wypuściło na rynek pierwsze opony bezdętkowe, a w roku 1960 oferta została poszerzona o opony radialne.

KORMORAN

Firma Kormoran powstała w 1999 r. Historia marki związana jest ściśle z fabryką Stomil Olsztyn, w której to powstawały pierwsze egzemplarze opon. Nawiązuje do tradycji Olsztyńskich Zakładów Opon Samochodowych, działających od 1961 roku. Największym osiągnięciem przedsiębiorstwa było wyprodukowanie opon radialnych do samochodów ciężarowych i dostawczych w 1973 roku. W połowie lat dziewięćdziesiątych Stomil Olsztyn został przejęty przez francuską grupę Michelin. Po kilku latach pierwotną nazwę Stomil Steel zmieniono na nazwę Kormoran. Ma ona nawiązywać do dziedzictwa naturalnego Warmii i Mazur, na terenie których znajduje się fabryka.

LOTOS

Grupa Lotos S.A. – polskie przedsiębiorstwo stanowiące jednostkę dominującą dla grupy kapitałowej skupiającej kilkanaście spółek produkcyjnych, handlowych oraz usługowych, głównie z branży poszukiwań, wydobycia oraz przetwórstwa ropy naftowej i dystrybucji produktów ropopochodnych (paliw, olejów, asfaltów, smarów, parafin itp.). Najważniejszą jej częścią jest rafineria ropy naftowej zlokalizowana w Gdańsku-Rudnikach, nad Martwą Wisłą – jest to największe przedsiębiorstwo na Pomorzu i druga pod względem przerobu rafineria w Polsce.

Spółką matką grupy kapitałowej jest spółka Grupa Lotos S.A., co powoduje, że dla uniknięcia nieporozumień używa się czasem nazw Grupa Lotos S.A. (dla spółki) i Grupa Kapitałowa Lotos (dla grupy kapitałowej).

MANNOL

Potężna międzynarodowa firma, ściśle współpracująca z producentami i kupcami w Belgii, USA, Danii, Wielkiej Brytanii, Włoszech, RPA, Holandii, Hiszpanii, Izraelu, Turcji, Czechach, Rosji, krajach bałtyckich i WNP. Firma SCT GmbH dostarcza szeroką gamę olejów silnikowych, przekładniowych i przemysłowych, narzędzi samochodowych i środków do pielęgnacji samochodów, środków dezodoryzujących, zestawów profesjonalnych narzędzi, piór wycieraczek, szczęk hamulcowych, samochodowych świec zapłonowych, żarówek i filtrów pod markami MANNOL, SCT, estocada , SCT-Filter, Champion i Wolf, z których MANNOL, SCT, estocada i SCT-Filter są zastrzeżonymi znakami towarowymi ich własnej firmy. Firma SCT GmbH w Rosji i krajach WNP jest wyłącznym przedstawicielem korporacji Wolf Oil Corporation — jednego z największych europejskich producentów środków smarnych, koncernu Concern Champion Chemicals.


     Pod marką SCT-Filter by SCT GmbH wyprodukowała 1700 różnych filtrów do samochodów osobowych i ciężarowych. W 2010 roku firma dostarczyła ponad 67000 000 litrów oleju SCT GmbH oraz 23 miliony filtrów samochodowych. Głównym celem naszej firmy jest doskonalenie i poszerzanie asortymentu oraz dostarczanie produktów wysokiej jakości w przystępnych cenach.

MICHELIN

Générale des Établissements Michelin została założona w 1889 roku przez dwójkę braci. André Jules Aristide Michelin i Édouard Michelin już w 1891 roku wynaleźli prototyp opony pneumatycznej. Wówczas przeznaczona była ona dla rowerów, ale z biegiem lat rodzeństwo dostosowało jej konstrukcję do potrzeb samochodów. Początkiem działalności braci było przejęcie już istniejącej fabryki produkującej maszyny rolnicze, gumowe kulki, a także uszczelki, wentyle i inne elementy gumowe. Po restrukturyzacji zakładu wprowadzono do niego wytwarzane z kauczuku hamulce, do pojazdów, których opony wykonywano z drewna. Najważniejszym osiągnięciem zespołu było wymyślenie sposobu, na przyspieszenie procesu wymiany opony z pełnej gumy. Jak się okazało problemem była struktura samego produktu. Firma wprowadziła specjalne połączenie opony z obręczą za pomocą śrubki oraz zacisków, których zadaniem było utrzymywanie wszystkich elementów razem – tak powstały opony typu dętkowego. W ten właśnie sposób udało się doprowadzić do znacznego skrócenia czasu wymiany opon. Cały proces trwał wtedy zaledwie 15 minut. Był to również początek istnienia opon typu dętkowego

MOBIL

ExxonMobil Corporation – spółka paliwowa utworzona 30 listopada 1999 roku przez połączenie dwóch przedsiębiorstw Exxon i Mobil. Założona pośrednio przez Johna D. Rockefellera, który założył przedsiębiorstwo Standard Oil. Siedziba znajduje się w Irving, w Teksasie. Spółka jest powiązana z Imperial Oil, które działa w Kanadzie.

ExxonMobil jest jedną z największych spółek giełdowych notowanych w obrocie publicznym pod względem kapitalizacji rynkowej na świecie (spółka wyceniana jest obecnie na ponad 400 mld dolarów). Pod koniec 2007 r. ExxonMobil posiadał rezerwy w ilości równoważnej 72 mld baryłkom ropy naftowej. Z 37 rafineriami w 21 krajach mogącymi produkować łącznie 6,3 mln baryłek (ok. 1 mln m³) dziennie, jest największym prywatnym producentem ropy naftowej na świecie.

Badania z 2019 r. pokazują, że ExxonMobil, z emisją 41,90 mld ton ekwiwalentu CO2 od 1965 r., był firmą czwartą pod względem wielkości emisji na świecie w tym okresie.

MOTUL

Główna siedziba firmy Motul znajduje się we Francji, ale ze swoimi 6 przedstawicielstwami i siecią ponad 80 importerów znana jest ona niemal na całym świecie.

Zdobyte doświadczenie i nieograniczony dostęp do nowoczesnych metod badawczych, pozwala specjalistom z firmy Motul na opracowywanie najbardziej zaawansowanych środków smarnych do wszelkich pojazdów wyposażonych w silniki spalinowe.

Motul jako pierwszy w 1966 roku wprowadził na rynek olej półsyntetyczny (Century 2100), a w 1971 roku pierwszy na świecie w pełni syntetyczny olej silnikowy (Century 300V). Obecnie jako jedyny na rynku posiada unikatową serię syntetycznych olejów estrowych (330V Motorsport) stworzonych specjalnie do silników samochodów wyścigowych i używanych przez zawodowców.

Motul jest partnerem – również handlowym – wielu znanych marek, m.in: Subaru, Nissan, Yamaha Factory, Honda (HRC), Suzuki Factory Team, Robert Bosch (Stuttgart), ATEV CAR. Jakość produktów Motul potwierdzają bardzo dobre wyniki partnerów firmy, w sportach motorowych, gdzie ekstremalne warunki eksploatacji są najwyższym testem dla środków smarnych. W 2007 roku trzy zespoły uzyskały mistrzowskie tytuły:

• Production WRC – Team Arai Motosport na Subaru Impreza

• WRX Endurance Motorcycle – Suzuki Endurance Racing Team

• WORLD MX – Suzuki Team

Drogi Użytkowniku

Aby móc świadczyć Ci usługi na najwyższym poziomie serwis stosuje pliki cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisywane w Twojej przeglądarce internetowej. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w Twojej przeglądarce.